Motron Vizion

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Evolution
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Motron Vizion

Beitrag von Evolution »

https://motron-motorcycles.com/de/models/vizion/

Ohne zu versuchen, mit der Leistung der Elektromotorräder von Zero Motorcycles zu konkurrieren, ist der Motron Vizion dem städtischen Umfeld vorbehalten. Gleichgesetzt mit einem 50-cm3-Äquivalent wird die Maschine gefahren. Technisch erhält er einen 3,7 kW starken Brushless-Motor. Zentral eingebaut und mit zwei Leistungsstufen ausgestattet, ist er auf eine Höchstgeschwindigkeit von 45 km begrenzt.

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MEroller
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Re: Motron Vizion

Beitrag von MEroller »

Da ist doch von kein Vergleich mit einer Zero notwendig, bei so einem Minibike :lol:
Alrendo muss sich eher mit solchen Vergleichen herumschlagen, auch wenn dort der Preis natürlich ein ganz anderer ist...
Zero S 11kWZF10.5
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fotoamg
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Re: Motron Vizion

Beitrag von fotoamg »

Hi!

I've bought that motor, searched weeks to find info about controller and etc, then teared apart, found the controller part number and searched on that, found that it is the controller of Lexmoto Cypher.

It turned out it is a rebranded motor: Lexmoto Cypher
It has a 1500W controller and 2000W QSmotor, not what M0tr0n seays in spec, it is not 3.7kW and not Bosch motor.

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Specifications
OVERVIEW

Model Name
    Lexmoto Cypher

Model Code
    ZS1500D-2

PERFORMANCE

Max Power
    (2.5 hp) 1.85kW

Max Torque
    14.6NM

Max Speed
    28 MPH (45 KMH)

ENGINE

Engine Brand
    QS 1500W

Engine Type
    Electric Motor

Engine Cooling
    Air Cooled

Gear Type
    Twist and Go

Drive Type
    Belt

Start Type
    Electric Start

Battery Voltage
    72

WHEELS

Front Brake
    Hydraulic Disc

Rear Brake
    Hydraulic Disc

Front Tyre
    110/70-12

Rear Tyre
    120/70-12

Tyre Model
    Tubeless

Front Suspension
    Upside Down Forks

Rear Suspension
    Monoshock

DIMENSIONS

Length
    1760 mm

Width
    810 mm

Height
    1000 mm

Wheelbase
    1265 mm

Mass in Running Order
    84 kg

Maximum Laden Mass
    250 kg

Original with the correct specification:
https://www.lexmoto.co.uk/models/ZS1500D-2

Here is a test of the original bike:
https://www.youtube.com/watch?v=xSbEGXSSIn4

Motor KIT from QSmotor:
https://www.qsmotor.com/product/mid-drive-motor/

The motor is the 2000W version in it with peak 4600W:
https://www.qsmotor.com/product/2000w-mid-drive-motor/
QSmotor_on_Motron.jpg
QSmotor written on the mid motor
This method also worked on mine, everything is the same:
https://www.dundeescooters.co.uk/wp-con ... -guide.pdf

They changed only some colors and the balance charge port to M25, here this port is used, having CAN H and CAN L signals to be able to start charging or draining.
So not happy, I cannot charge it with my custom low amps slow charge solar panels ;) it needs CAN signals to charge and communicate somehow..
https://www.wellnowus.com/m25-215-male- ... g-product/

So I could test de-restricted based on Cypher instructions, went until about 50-55kmph in ECO and 69kmph in POWER mode, but I was out of road so it could go above 70kmph a bit.

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