Re: Niu Alarmanlage
Verfasst: Do 27. Jun 2019, 17:45
Demnach müßte aber die ECU v2 ebenfalls über ein Gyroskop verfügen. Schließlich kam ab dem M1/MPro Ende 2017 (N1S ab Baujahr 2018) die automatische Blinkerabschaltung nach dem Abbiegen. Die kann ohne ein Gyroskop nicht funktionieren, anders läßt sich wohl kaum mit Sensoren feststellen, das ein Roller wieder aufrecht fährt und so die Kurvenfahrt beendet hat. Natürlich kann es sein, das dises Gyroskop noch nicht den Ansprüchen für die Alarmanlage entsprach oder nicht entsprechende Daten abgefragt werden konnten, aber ein Gyroskop wird für die automatische Blinkerabschaltung wohl benötigt.
However, ECU v2 should also have a gyroscope. Finally, from the M1/MPro at the end of 2017 (N1S from year of construction 2018), the automatic indicator switch-off came after the turn. It can't work without a gyroscope, otherwise it's hard to tell with sensors that a scooter is moving upright again and has finished cornering. Of course it could be that this gyroscope did not yet meet the requirements for the alarm system or that data could not be retrieved, but a gyroscope is probably needed for the automatic indicator switch-off.
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However, ECU v2 should also have a gyroscope. Finally, from the M1/MPro at the end of 2017 (N1S from year of construction 2018), the automatic indicator switch-off came after the turn. It can't work without a gyroscope, otherwise it's hard to tell with sensors that a scooter is moving upright again and has finished cornering. Of course it could be that this gyroscope did not yet meet the requirements for the alarm system or that data could not be retrieved, but a gyroscope is probably needed for the automatic indicator switch-off.
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