E-ODIN - Diskussionsthread
-
- Roller: e-Odin
- PLZ: 495xx
I guess you are searching for this part?
https://www.x-scooters.cz/de/teile-fuer ... 2-rot.html
Here you have the overview page:
https://www.x-scooters.cz/de/56-teile-fuer-xrs02?page=2
Most of the parts for the side are avaiable. Tank replacement parts are listed aswell.
Hope that helps.
Anyway, the design of the sidepanel has room for improvements. I'd also be looking forward to a 3d-model!
Here you have the overview page:
https://www.x-scooters.cz/de/56-teile-fuer-xrs02?page=2
Most of the parts for the side are avaiable. Tank replacement parts are listed aswell.
Hope that helps.
Anyway, the design of the sidepanel has room for improvements. I'd also be looking forward to a 3d-model!
- jeff-jordan
- Roller: Classico LI & Z-Odin
- PLZ: 6...
- Tätigkeit: Dem Inschenjöhr is nix zu schwöhr...
No, he is looking for the big, black side part, where the part you've mentioned is assembled as inlay.Pinky hat geschrieben: ↑Mo 18. Aug 2025, 21:34I guess you are searching for this part?
...
At present no known shop can deliver it (neither right side, nor left).
Classico Li 05/2020 11 000+ km & Z-Odin 12/2021 31 500+ km 

- Miguello80
- Roller: E-Odin 2.0 6kW AMR
- PLZ: 2
- Land: anderes Land
Yeah, Jeff is right.jeff-jordan hat geschrieben: ↑Mo 18. Aug 2025, 22:32No, he is looking for the big, black side part, where the part you've mentioned is assembled as inlay.
At present no known shop can deliver it (neither right side, nor left).
I already got a 3D scanner, now is a part where I will find some time to make a base for new fairings.
E-Odin 2.0 - 6kW AMR motor (8/2022)
https://www.youtube.com/@mario_on_e-odin2.0
https://www.youtube.com/@mario_on_e-odin2.0
-
- Roller: e-Odin 2.0
- PLZ: 116
A thought.
Added battery for range.
I was recently shopping for impact wrench and could see that larger batteries can deliver higher currents (and better performance) so I took a look on aliexpress and 22Ah Makita batteries (5s5p) are around 30 euros.
So I was thinking, how about printing a board that you can include in your top-box to which 4 of these can be slotted into, in series?
Then, if you want a bit extra range, you charge up all of your Makita 22Ah batteries, and your bike battery, and slot them in before the ride.
I would connect them with a diode, so (small voltage drop) it would draw from the Makita batteries when it was under load (as the voltage drops) and the big battery would not attempt to charge the Maikita 'pack' as the voltage rises again off load.
So the pack only delivers its power under load, reducing the draw on the main battery, and would not really do much 'recharging' of the main pack, nor would it take in regeneration power. You can only charge the packs off the bike.
Any thoughts on that? Has it been suggested in any other subforums?
Plus, you get extra batteries for your power tools, when you need them!!
Added battery for range.
I was recently shopping for impact wrench and could see that larger batteries can deliver higher currents (and better performance) so I took a look on aliexpress and 22Ah Makita batteries (5s5p) are around 30 euros.
So I was thinking, how about printing a board that you can include in your top-box to which 4 of these can be slotted into, in series?
Then, if you want a bit extra range, you charge up all of your Makita 22Ah batteries, and your bike battery, and slot them in before the ride.
I would connect them with a diode, so (small voltage drop) it would draw from the Makita batteries when it was under load (as the voltage drops) and the big battery would not attempt to charge the Maikita 'pack' as the voltage rises again off load.
So the pack only delivers its power under load, reducing the draw on the main battery, and would not really do much 'recharging' of the main pack, nor would it take in regeneration power. You can only charge the packs off the bike.
Any thoughts on that? Has it been suggested in any other subforums?
Plus, you get extra batteries for your power tools, when you need them!!

-
Actually, I don't believe '22Ah' in a 5s4p, but you get the idea. It'd probably be more like 12 at most, I guess?
-
- Roller: E-Rider Thunder/Masini Extremo / RIP Huari HRTK122
- PLZ: 79
- Tätigkeit: Elektromeister
5S4p 22Ah for 30€ , to cheap to be true or safe.
But you can order 21700 Makita replacement batteries with 5s3p and 15Ah with genuine Samsung 50s cells for 120€
https://de.aliexpress.com/item/10050072 ... in_prod%3A
But you can order 21700 Makita replacement batteries with 5s3p and 15Ah with genuine Samsung 50s cells for 120€
https://de.aliexpress.com/item/10050072 ... in_prod%3A
Masini Extremo Neuaufbau 2021 7,7kwh Li-NMC Fardriver ND721800 400bA 1400pA >30kW
41-58,5V CC/CV Lader mit 1-4,3kW zu verkaufen 0,65-2,2kg klein, leicht, langlebig, auch im Duo mit 82-117V nutzbar
41-58,5V CC/CV Lader mit 1-4,3kW zu verkaufen 0,65-2,2kg klein, leicht, langlebig, auch im Duo mit 82-117V nutzbar
-
That is the idea.
But I am not convinced of what is or is not real any more.
If I was buying for a big company with brand reputation, I would go and look at the factory. So, if I was buying the brand, from the brand's store, I would pay the price.
I think for small people, then we buy what it says, and if it isn't what it says, then get paypal to refund us.
I prefer now to buy 'not brand' precisely because it does not pretend to be fake.
I have two 6Ah batteries with the impact wrench I bought, and it was almost nothing in cost. In fact, it was so cheap that the batteries alone were worth buying.
I might simply buy another one (they come with 2 batteries), and have 4 batteries to test this out with, at 6Ah.
But I am not convinced of what is or is not real any more.
If I was buying for a big company with brand reputation, I would go and look at the factory. So, if I was buying the brand, from the brand's store, I would pay the price.
I think for small people, then we buy what it says, and if it isn't what it says, then get paypal to refund us.
I prefer now to buy 'not brand' precisely because it does not pretend to be fake.
I have two 6Ah batteries with the impact wrench I bought, and it was almost nothing in cost. In fact, it was so cheap that the batteries alone were worth buying.
I might simply buy another one (they come with 2 batteries), and have 4 batteries to test this out with, at 6Ah.
-
- Roller: Elektro Motorrad Roller ⚡ TS-MAX
- PLZ: 24329
1)
@ JEFF JORDAN
du hast hier erwähnt das du einen reserve Akku mitnimmst, ich wollte nun auchmal meine Range testen mit der 2.0, geht allerdings nur mit dieser option, kann man das auch ohne technische vorkenntnisse umsetzten oder sollte man dann eher nicht (weil zb gefährlich wg akku) ?
2)
würde gerne testen ob ich lenkerstange wechsel (für flachere angewinkelte sitzposition), woran erkennt man welche stange an mein bike passt ? welche angaben sind da immer sinnvoll ?
3)
PS was mir auffällt - 3,7 kwh verbrauch sind in den COC fahrzeugpapieren angegeben, bei meiner kleineren 3kw 125er die halb so viel wiegt sind 5kwh angegeben - die ich nach fahrpraxis auch bestätigen kann (solange mein nicht dauer "HEIZT") , wenn die angabe der ODIN halbwegs stimmt wäre das schon sensationell, wenn man nach verbrauchen googled v e-maschinen werden 5-15 kwh angegeben (andere suchmaschine 8-10), 3,7 wäre sogar unter dem niedrigsten ermittelten wert
4)
PSS lädt eigentlich jemand hier schonmal "öffentlich" (schuko) ? oder nur daheim ? ansonsten sollte man wohl dickes schloss dranmachen wenn man die mal 5h oder so dranhängen lässt
@ JEFF JORDAN
du hast hier erwähnt das du einen reserve Akku mitnimmst, ich wollte nun auchmal meine Range testen mit der 2.0, geht allerdings nur mit dieser option, kann man das auch ohne technische vorkenntnisse umsetzten oder sollte man dann eher nicht (weil zb gefährlich wg akku) ?
2)
würde gerne testen ob ich lenkerstange wechsel (für flachere angewinkelte sitzposition), woran erkennt man welche stange an mein bike passt ? welche angaben sind da immer sinnvoll ?
3)
PS was mir auffällt - 3,7 kwh verbrauch sind in den COC fahrzeugpapieren angegeben, bei meiner kleineren 3kw 125er die halb so viel wiegt sind 5kwh angegeben - die ich nach fahrpraxis auch bestätigen kann (solange mein nicht dauer "HEIZT") , wenn die angabe der ODIN halbwegs stimmt wäre das schon sensationell, wenn man nach verbrauchen googled v e-maschinen werden 5-15 kwh angegeben (andere suchmaschine 8-10), 3,7 wäre sogar unter dem niedrigsten ermittelten wert
4)
PSS lädt eigentlich jemand hier schonmal "öffentlich" (schuko) ? oder nur daheim ? ansonsten sollte man wohl dickes schloss dranmachen wenn man die mal 5h oder so dranhängen lässt
- jeff-jordan
- Roller: Classico LI & Z-Odin
- PLZ: 6...
- Tätigkeit: Dem Inschenjöhr is nix zu schwöhr...
Richtig, das habe ich hier beschrieben.baracus1983 hat geschrieben: ↑Fr 5. Sep 2025, 17:041)
@ JEFF JORDAN
...
Aber wenn man so etwas macht, sollte man sich schon gut mit Elektronik auskennen und wissen was man tut.
Ich habe in solchen Fällen einen 48V 13Ah E-Bike Akku dabei und einen DC-DC Spannungswandler mit 84V Ausgangsspannung und einer auf 7A eingestellten Strombegrenzung. Den Akku muss man natürlich sicher verstauen (bei mir ist er dann im Seitenkoffer mit Gurten verzurrt), aber in einem normalen E-Bike wird der ja auch prominent durch die Gegend gefahren.
Die "Elektronik" ist dazu dann noch eine offene Platine mit Kühlkörper, Lüfter und Anschlusskabeln (das ist das Teil was im 2. Bild am Kabel aus dem Seitenkoffer raushängt).
Da dort potentiell lebensgefährliche Spannungen anliegen, ist das nichts für den Alltagsgebrauch und nur was für geschulte Experten.
Aber ohne technische Vorkenntnisse sollte man davon wirklich die Finger lassen, insbesondere weil Lithium-Ionen Akkus eine ziemlich hohe Energiedichte haben und im Kurzschlussfall Ströme fließen, bei denen ein Elektroschweißgerät neidisch werden würde.
Der angegebene Verbrauch mit 3,7kWh/100km bzw. 37Wh/km ist ein eher theoretischer Wert, den man nur dann erreicht wenn man die E-Odin wie ein Mofa mit 25km/h fährt. Dann kommt man auch auf die theoretische Reichweite von 210km mit dem Akku.
Fazit: Die Reichweite und der Verbrauch hängen sehr stark von der Fahrweise und den verkehrsbedingten Randbedingungen (Fahrbahn, Geschwindigkeitsbegrenzungen, inner- oder außerorts etc.) ab.
In der Praxis komme ich mit meiner Fahrweise hier in der Gegend mit ca. 7,5kWh/100km aus.
Ich bin aber auch schon mit sehr moderater Fahrweise und viel Tempo 30 Zonen auf 4,5kWh/100km gekommen.
Generell gilt: Je schneller, desto leer

Zu 4):
Ich habe früher oft an einer normalen Typ2 Ladesäule geladen. Da habe ich die Ladegeräte und das Anschlusskabel mit so einem Schloss gesichert.
Classico Li 05/2020 11 000+ km & Z-Odin 12/2021 31 500+ km 

-
- Roller: e-Odin
- PLZ: 495xx
Wäre vielleicht eine Idee für den Zubehör-Markt der Odin.
Ein Range-Extender-Koffer.
-> Fertiger Seitenkoffer, mit eingebautem Akku den man nur an den "Ladeanschluss" anstecken muss wenn man Parkt. Dann fließen beim Eis essen wieder ein paar Kilometer in den Tank, damit man zuhause ankommt.
Ich fänds spannend.
Ein Range-Extender-Koffer.
-> Fertiger Seitenkoffer, mit eingebautem Akku den man nur an den "Ladeanschluss" anstecken muss wenn man Parkt. Dann fließen beim Eis essen wieder ein paar Kilometer in den Tank, damit man zuhause ankommt.
Ich fänds spannend.