Rolekto BT250
-
- Beiträge: 9
- Registriert: Di 23. Jan 2024, 22:44
- Roller: Rolektro bt 250
- PLZ: 89174
- Kontaktdaten:
Re: Rolekto BT250
Vielen Dank. Und was ist, wenn Sie es vom Auto aus ablegen? Und addiere 24
- Pfriemler
- Moderator
- Beiträge: 2547
- Registriert: Di 7. Mai 2019, 17:41
- Roller: SEAT Mó 125 (Mj. 2021, Votol)
- PLZ: 14513
- Wohnort: Südrandberlin
- Tätigkeit: Tonkünstler
- Kontaktdaten:
Re: Rolekto BT250
Du sprichst in Rätseln. Der Übersetzer scheint nicht richtig zu funktionieren. Again, English is welcome.
-
- Beiträge: 9
- Registriert: Di 23. Jan 2024, 22:44
- Roller: Rolektro bt 250
- PLZ: 89174
- Kontaktdaten:
Re: Rolekto BT250
Put the battery from the car and add 2 more small ones of 12 to make 36 V. And is it possible to sequentially add another battery to increase the power to 48v
- Pfriemler
- Moderator
- Beiträge: 2547
- Registriert: Di 7. Mai 2019, 17:41
- Roller: SEAT Mó 125 (Mj. 2021, Votol)
- PLZ: 14513
- Wohnort: Südrandberlin
- Tätigkeit: Tonkünstler
- Kontaktdaten:
Re: Rolekto BT250
Ah, got it now. But: It makes no sense to couple different batterys together to gain 48 volts - why ever? As far as I know, the BT250 uses three Pb cells in series for nominal 36 volts and you have to change a lot of parts to use 48 volts. The smallest battery in the chain determines the usable capacity and range and is in danger to be damaged by the others. In my opinion, you have to install almost three almost identical batterys. The only variation you have is the capacity. Maybe you can switch to Lithium - with a lot of further probs to solve.
- Schnabelwesen
- Moderator
- Beiträge: 1832
- Registriert: So 14. Mär 2021, 22:18
- Roller: E-Kuma Sun S / Trinity Neptun
- PLZ: 2411
- Wohnort: Kiel
- Tätigkeit: Werkstatt für E-Roller und Artverwandte als
Kleinunternehmen tl-elekTiCK - ein Tick für Tricks - Kontaktdaten:
Re: Rolekto BT250
Car batteries are generally not suitable. They are made for short starts, not for continuous charging and discharging.
E-Kuma Sun-S 2022 - Scheibe, Topcase, Heidenau K58
ATU Explorer E-Cruzer 2019 - 40Ah, Lingbo 72152HK5 mit Display, Scheibe, City Grip 2
Trinity Neptun - GTK-Doppelakku á 20s10p, smartes BMS, LingBo 72152
Trinity Uranus 2015 - 28Ah LiIon (in Wartestellung)
Vectrix VX-1 von 2010 - LiIonNMC 36s 173Ah mit Daly Smart-BMS in Arbeit
ATU Explorer E-Cruzer 2019 - 40Ah, Lingbo 72152HK5 mit Display, Scheibe, City Grip 2
Trinity Neptun - GTK-Doppelakku á 20s10p, smartes BMS, LingBo 72152
Trinity Uranus 2015 - 28Ah LiIon (in Wartestellung)
Vectrix VX-1 von 2010 - LiIonNMC 36s 173Ah mit Daly Smart-BMS in Arbeit
Wer ist online?
Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 6 Gäste